No products
Personnel:
Noah Preminger (ts), Masa Kamaguchi (b), Rob Garcia (d)
Reference: FSNT-430
Bar code: 8427328424301
"A European recording date for Brooklyn-based Preminger, hailed across the pond as a distinctive tenor stylist with a gift for composition. Joined by the sensitive accompaniment of both fellow Brooklynite Garcia and Barcelona resident Kamaguchi, Preminger tackles a varied set of tunes. Theres a sweet (but never cloying) version of Try A Little Tenderness and a minimal Moonlight In Vermont (with a nicely understated drum solo). They step out a little further to pleasing effect on Ornettes Law Years and Monks Four In One and on the one original, Garcias Prairie Dance, but this disc never loses sight of lyricism and melody. Which is undoubtedly why Preminger is receiving such praise his playing is cool (the title track is a Warne Marsh tune), inventive, unexpected but never jarring or dissonant. In a world where innovative and edgy often means grating in a new way, Preminger is a rising star for those who like a little sugar in their coffee."
Dave Foxall -April, 2014
Jazz Journal
-----------------------------------------
"Il est parfois plaisant de bouder un jeune musicien au motif que lun de ses albums nous a laissé sur notre faim, pour finalement le retrouver quelques années plus tard et prendre une claque comme on dit. Tel est le cas, me concernant, pour Noah Preminger, jeune pur-sang du saxophone ténor [...]
Background Music, son quatrième album, témoigne, au-delà dune technique naturellement aguerrie, dun discours qui sest sérieusement épaissi. Pour faire simple, Preminger se pose en genre de fils, ou de petit frère, dun Tony Malaby, notamment dans le format exigeant du trio: improvisations charpentées, respect rigoureux de lharmonie, même dans les instants les plus libres, et un timbre magnifique de contrôle, éminemment coltranien, sur un versant caverneux, et sec.
[...] Ces neuf titres gravés en compagnie de Masa Kamaguchi (beau son, très boisé) et Rob Garcia (un monument de finesse et délégance), suffiront à notre bonheur. Un Warne Marsh (Background Music, démarquage de Donna Lee), deux Ornette Coleman (Law Years, Street Woman), quelques grandes ballades (My Old Flame, Nancy, Moonlight in Vermont), ainsi quun The Windup (Keith Jarrett) étonnamment bien négocié (où comment faire oublier un instant linterprétation magique de Jan Garbarek), donnent à entendre un saxophoniste à larticulation et la phrase
justes de bout en bout. Un travail remarquable."
Eric Quenot (April, 2014)
Jazz Magazine